Общинска администрация Средец / Република България

/3179/ Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи /чл.147а от ЗУТ/

3179. Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи /чл.147а от ЗУТ/

Място за подаване на искането за извършване на административната услуга :

Дирекция: „Административно – правно и информационно обслужване“, партер, Деловодство.

Място за предоставяне услугата на клиента :

Дирекция: „Устройство на територията, строителство и БКС”, ет.1, стая № 110

Описание:

При промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи (СМР) се издава разрешение за промяна на предназначението от главния архитект на общината.

За тези промени не се изисква одобряването на инвестиционни проекти и издаването на разрешение за строеж. Необходимо е да са спазени изискванията на чл. 38 и чл. 39 от ЗУТ, да не се нарушават правилата и нормативите за застрояване и да са представени положителни становища от съответните компетентни органи относно спазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение

Допустим заявител – собственика на имота, наследник на имота, лице с учредено право на строеж или упълномощено лице;

  • Правно основание: чл. 147а от Закона за устройство на територията

Необходими документи :

  1. Заявление (по образец);
  2. Документ за собственост или право на строеж;
  3. Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) - добавя се служебно;
  4. Актуална скица на обект или СОС;
  5. Виза за проектиране в случаите на чл. 140 ал.3 от ЗУТ;
  6. Нотариално заверена декларация за липса на СМР;
  7. Уведомление за инвестиционно предложение за промяна на предназначението (неразделна част от заявлението);
  8. Решение на ОВОС или решение за преценяване на необходимостта от ОВОС( при необходимост);
  9. Нотариално заверени съгласия, решения на общо събрание на ЕС;
  10. Съгласуване по реда на чл.39, ал.3 със съответния министър;
  11. Документ за въвеждане в експлоатация на строежа (удостоверение за търпимост);
  12. Нотариално заверено пълномощно, ако заявлението се подава от друго лице;
  13. Други (положителни становища от съответните компетентни органи, относно запазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение);

Такса на административната услуга :

За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:

- Обикновена услуга – 200 лв./двеста лева/

Технологична схема на извършване на услугата:

Срок- обикновена услуга

Длъжност

Действие

1 ден

Заявител

Подава заявление

1 ден

Деловодител

Завежда

1 ден

Кмет

Разпределя

2-29 ден

Главен архитект

Изпълнява

30 ден

Заявител

Получава

Допълнения към технологичната схема:

При подаване на заявлението за извършване на услугата заявителят получава входящ номер и заплаща дължимата такса, която може да бъде заплатена в брой, POS терминал или по банков път, а при получаване на необходимите данни ,той предоставя приходна квитанция за платена такса.

Нормативно определен срок за изпълнение на услугата :

Валидност : няма

Споделяне: