/3179/ Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи /чл.147а от ЗУТ/
3179. Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи /чл.147а от ЗУТ/
Място за подаване на искането за извършване на административната услуга :
Дирекция: „Административно – правно и информационно обслужване“, партер, Деловодство.
Място за предоставяне услугата на клиента :
Дирекция: „Устройство на територията, строителство и БКС”, ет.1, стая № 110
Описание:
При промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи (СМР) се издава разрешение за промяна на предназначението от главния архитект на общината.
За тези промени не се изисква одобряването на инвестиционни проекти и издаването на разрешение за строеж. Необходимо е да са спазени изискванията на чл. 38 и чл. 39 от ЗУТ, да не се нарушават правилата и нормативите за застрояване и да са представени положителни становища от съответните компетентни органи относно спазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение
Допустим заявител – собственика на имота, наследник на имота, лице с учредено право на строеж или упълномощено лице;
- Правно основание: чл. 147а от Закона за устройство на територията
Необходими документи :
- Заявление (по образец);
- Документ за собственост или право на строеж;
- Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) - добавя се служебно;
- Актуална скица на обект или СОС;
- Виза за проектиране в случаите на чл. 140 ал.3 от ЗУТ;
- Нотариално заверена декларация за липса на СМР;
- Уведомление за инвестиционно предложение за промяна на предназначението (неразделна част от заявлението);
- Решение на ОВОС или решение за преценяване на необходимостта от ОВОС( при необходимост);
- Нотариално заверени съгласия, решения на общо събрание на ЕС;
- Съгласуване по реда на чл.39, ал.3 със съответния министър;
- Документ за въвеждане в експлоатация на строежа (удостоверение за търпимост);
- Нотариално заверено пълномощно, ако заявлението се подава от друго лице;
- Други (положителни становища от съответните компетентни органи, относно запазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение);
Такса на административната услуга :
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:
- Обикновена услуга – 200 лв./двеста лева/
Технологична схема на извършване на услугата:
Срок- обикновена услуга |
Длъжност |
Действие |
1 ден |
Заявител |
Подава заявление |
1 ден |
Деловодител |
Завежда |
1 ден |
Кмет |
Разпределя |
2-29 ден |
Главен архитект |
Изпълнява |
30 ден |
Заявител |
Получава |
Допълнения към технологичната схема:
При подаване на заявлението за извършване на услугата заявителят получава входящ номер и заплаща дължимата такса, която може да бъде заплатена в брой, POS терминал или по банков път, а при получаване на необходимите данни ,той предоставя приходна квитанция за платена такса.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата :
Валидност : няма