Общинска администрация Средец / Република България

Кмет

инж. Иван Кичев

Адрес:
8300 гр. Средец, обл. Бургас, пл. "България" №8 ет.2
Телефон: 05551 / 6996 - централа
електронна поща: info@sredets.bg
интернет страница: http://sredets.bg

Приемен ден

Вторник - 10:00 до 12:00 часа

Функции и правомощия на кмета на Община Средец

Кметът на Общината:

  1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
  2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
  3. внася за одобрение от общинския съвет структурата на общинската администрация и кметствата;
  4. назначава и освобождава от длъжност заместник кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, служителите в общинската администрация с изключение на тези по чл. 46, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
  5. отговаря за опазване на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните структури на Министерство на вътрешните работи;
  6. организира и отговаря за разработването и изпълнението на общинския бюджет и представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на бюджета на общината;
  7. организира изпълнението на дългосрочните програми;
  8. организира изпълнението на решенията на общинския съвет и се отчита пред него за това;
  9. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на републиката и на Министерския съвет;
  10. възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата, кметските наместници, заместник-кметовете, секретаря на общината и други длъжностни лица, като координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на кметствата при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания;
  11. поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
  12. организира и провежда действия по защита на населението при бедствия и аварии;
  13. председателства съвета по сигурност и управление при кризи;
  14. възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на ЗУТ, както и организира изпълнението им;
  15. изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние и може да възлага тези функции с писмена заповед на кметовете на кметства, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация;
  16. представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда;
  17. осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
  18. изпраща на общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им;
  19. утвърждава устройствения правилник на общинската администрация;
  20. определя наименованието на длъжностите на държавните служители и разпределението им по групи и рангове, съгласно действащата нормативна уредба на основание чл. 2, ал. 2 от ЗДСл.;
  21. присъжда рангове на държавните служители, съгласно чл. 74 от ЗДСл.;
  22. утвърждава длъжностното и поименното разписание на служителите в общинската администрация и дейностите към нея;
  23. осъществява правомощията си по придобиване, управление и разпореждане с общинското имущество, невключено в капитала на общински фирми по ред и условия, регламентирани в ЗОС;
  24. изпълнява функциите на орган по настойничество и попечителство, като възлага това на определени длъжностни лица;
  25. представя пред общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати. Представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари. Прави периодично публичен отчет пред населението на общината за изпълнение на програмата му;
  26. организира развитието на партньорски отношения с общини от страната и чужбина и с неправителствени организации;
  27. оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост.
Споделяне: