Общинска администрация Средец / Република България

Заповед № 1222 / 11.12.2024 г.

На основание чл. 44, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/, във връзка с чл. 65, ал. 1, т. 1 и т. 3 от Закона за защита при бедствия /ЗЗБ/ за предприемане на превантивни мерки с цел осигуряване на нормално функциониране на техническата инфраструктура, снабдяването, обслужването и услугите на територията на Община Средец и намаляване последствията за населението при усложнена зимна обстановка през зимен сезон 2024– 2025 година.

З А П О В Я Д В А М:

  1. При бедствия, аварии и извънредни ситуации в резултат на обилен снеговалеж и заледяване, щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствия при Община Средец при зимни условия да организира незабавно ликвидиране на последствията от тях и назначи комисия за оценка на нанесените щети.
  2. Кметовете на населените места и кметските наместници в населените места, ръководителите на ведомства, учреждения и фирми на територията на община Средец да насочат основните си усилия за провеждане на системна и ефективна превантивна дейност за повишаване на тяхната устойчивост за работа и действия при усложнена зимна обстановка.
  3. Районна пътна служба – Средец да организира дейностите по зимното поддържане на републиканските пътища на територията на Община Средец.
  4. Със заповед на Кмета на Община Средец да се създаде комисия, която да извърши проверката на техниката на фирмата, сключила договор за поддържане на общинската пътна мрежа на територията на Община Средец.
  5. Длъжностните лица от общинска администрация – гр. Средец да осъществяват превантивен, текущ и последващ контрол по изпълнение на задълженията по снегопочистването на територията на Община Средец и при нужда да съставят констативни протоколи, актове за нарушения и подготвят наказателни постановления на нарушителите.
  6. При снеговалеж да се започне незабавно почистването от сняг и лед на улиците, площадите, тротоарите, местата за общо ползване и подходите към жилищните блокове и домовете на гражданите, като за целта:
    • Директорът на ОП „ОБЧ” при Община Средец да организира снегопочистването на улиците, площадите, тротоарите и местата за общо ползване по предварително утвърдена схема и маршрути.
  • Управителят на фирмата, сключила договор за зимното поддържане на общинската пътна мрежа на територията на Община Средец, да организира снегопочистването на междуселищните пътища от общинската пътна мрежа.
  • Ръководителите на ведомства, организации, стопански фирми и дружества, еднолични търговци, собственици и наематели на сгради, офиси, търговски обекти, бензиностанции и други почистват от сняг и лед прилежащите им тротоари и осигуряват свободен достъп на специализираните снегопочистващи автомобили и друга техника.
  • Гражданите, живеещи в жилищни блокове и жилищни кооперации почистват от сняг и лед тротоарите и подходите към входовете на блоковете;
  • Собствениците и наемателите на жилищни сгради /къщи/, почистват от сняг и лед прилежащите на дворните им места тротоари.
  • През зимният сезон всички собственици/ползватели почистват от сняг, лед и ледени висулки прилежащите към обектите им площи, предназначени за обществено ползване тротоари, алеи и др.
  1. Кметовете и кметските наместници на населените места да организират и контролират снегопочистването на тротоарите до магазини, обществени сгради, здравни пунктове и почистването на междумахленските пътища, като при необходимост използват техника от частни земеделски кооперации или други юридически и физически лица.
  2. Управителят на „В и К” - район Средец и Директора на ОП „ОБЧ” да организират почистването и поддържането на дъждоприемните шахти по уличната мрежа в населеното място.
  3. Периодично, чрез средствата за масова информация, да се уведомява населението на Община Средец за съществуващите опасности от заледяване на улиците, пътищата и тротоарите в населените места.
  4. Управителите на здравните заведения да осигурят необходимите медицински консумативи и създадат организация за оказване на медицинска помощ на хората, чието здраве и безопасност могат да бъдат засегнати от създалата се зимна обстановка.
  5. Директорите на учебни заведения и детски градини на територията на община Средец да създадат организация за нормална експлоатация на отоплителните инсталации, уреди и съоръжения и проведат инструктаж за спазване на противопожарните правила през зимния период.
  6. Кметовете на населени места, кметските наместници в населените места и управителите на фирми да организират отговорно дежурство в кметствата по населените места и фирмите при създаване на тежка или усложнена зимна обстановка и да докладват периодично на оперативния дежурен при Община Средец за предприетите мерки за ликвидиране последствията от създалата се обстановка на телефони: 0886191213 и 055517686.

13.Управителят на фирмата, извършваща снегопочистването на общинската /четвъртокласната/ пътна мрежа да включи в приоритетното почистване и участъците от пътищата, които водят към населените места останали без стоки от първа необходимост или за оказване на помощ на лица, нуждаещи се от неотложна медицинска помощ.

Сигнали от граждани при възникнали бедствия, тежка зимна обстановка-интензивни снеговалежи, снегонавявания и обледявания на територията на общината се подават на оперативен дежурен към Община Средец на телефони: 0886191213 и 055517686.

Препис от настоящата заповед да се връчи на заинтересованите лица за сведение и изпълнение.

Заповедта да се доведе до знанието на населението на територията на Община Средец чрез средствата за масова информация.

Контрол и координация по изпълнението на заповедта възлагам на инж. Живко Гърков – зам.-кмет на Община Средец

ИНЖ. ИВАН КИЧЕВ /П/
КМЕТ НА ОБЩИНА СРЕДЕЦ

Споделяне: